Van Charleville-Mézières naar Milly-sur-Bradon - Reisverslag uit Milly-sur-Bradon, Frankrijk van Radlers - WaarBenJij.nu Van Charleville-Mézières naar Milly-sur-Bradon - Reisverslag uit Milly-sur-Bradon, Frankrijk van Radlers - WaarBenJij.nu

Van Charleville-Mézières naar Milly-sur-Bradon

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Radlers

08 Mei 2022 | Frankrijk, Milly-sur-Bradon

Goeiemorgen,

We waren er vanmorgen vroeg bij aan het ontbijt en dat was maar goed, want na ons kwamen diverse hotelgasten, en we hadden het idee dat er niet meer aangevuld werd. Wij zijn om 8:45 op de fiets gestapt om de route lang de Maas weer op te pakken. Nou de Mézière was nog niet over, want 3 kwartier later stonden we weer op dezelfde plek, met 10 km op de teller. Na de juiste richting te hebben genomen waren we er binnen 10 min uit. Vandaag staat er 90 km op de planning en met het rondje door de stad komen we zeker over de 100. Het terrein verandert van steile flanken naar glooiende heuvels die goed te doen zijn. We worden ook steeds sterker. Het gebied heeft bijna geen fietspaden meer langs de Maas, maar we zitten vaak op de provinciale wegen. In Milly-sur-Brandon worden we Martijn ontvangen door Bernhard en Ivonne. Biertje op het terras gedronken en Ivonne heeft een tafeltje gereserveerd in een restaurant een dorp verderop. Wij er om 18:00 daar, maar de Fransen eten nooit om 18:00, dus moesten we wachten tot 19:00 in de kroeg ernaast. Dat was geen straf. Het wachten werd beloond met een heerlijke maaltijd. Daarna moesten we heel snel terug, omdat Bernhard had aangeboden om samen met ons Boer zoekt Vrouw te kijken. We samen gekeken en alles beoordeeld, veroordeeld en geëvalueerd. Rob blijft alleen, Hans is kei gelukkig, Janine is fragiel, Evert is een appart project en Jouke is een blijvertje. Volgende als op tijd thuis zijn het vervolg. Bernhard had nog een lokaal borreltje ingeschonken en daar ging je vluchtweg heel goed van open. Na een gezellige avond zijn Theo en Johan in bed gedoken en Bert heeft Max teruggekeken en later gaan slapen.

Weltrusten

Radlers

Fietstocht naar Praag. Het gaat er weer van komen. Wij vertrekken volgende week naar Tjechië. Wie zijn wij? Het is precies 12 jaar (30 april 2006 koninginnedag) dat Johan en Theo vertrokken naar Santiago de Compostella. In plaats van met zijn tweeën gaan we nu met z'n drieën. We hebben een ervaren navigator gezocht en gevonden, namelijk Bert. Het is de bedoeling dat wij volgende week vrijdag, 27 april op Koningsdag voor een tocht van 1200 km vertrekken. In Tjechië woont neef Rob met zijn vrouw en kinderen in het plaatsje Humpolec. We vertrekken vrijdagochtend om 9:00 uur vanaf hetzelfde vertrekpunt als 12 jaar geleden n.l. onder de brug in Ravenstein. We proberen tussen 80 en 100 km per dag te fietsen. Enkele plaatsen op onze route zijn Nijmegen, Hamm, Paderborn, Münden, Coburg, Bayreuth de grens over bij Cheb en dan via Plzen naar Humpolec. Onze bedoeling is om op donderdag 10 mei in Humpolec te arriveren. Daar blijven we enkele dagen, daarna sluiten we af in Praag. Via deze site willen we jullie op de hoogte houden van onze avonturen. We hebben er zin in, nog even wat zaakjes regelen en dan in de pedalen. Jullie reacties zijn van harte welkom en zullen een stimulans zijn in onze moeilijke dagen.......... (als die er zijn). Groeten, De Radlers