Van Malvoisin naar Charleville Mézière - Reisverslag uit Charleville-sous-Bois, Frankrijk van Radlers - WaarBenJij.nu Van Malvoisin naar Charleville Mézière - Reisverslag uit Charleville-sous-Bois, Frankrijk van Radlers - WaarBenJij.nu

Van Malvoisin naar Charleville Mézière

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Radlers

07 Mei 2022 | Frankrijk, Charleville-sous-Bois

Vanmorgen vertrokken vanuit Malvoisin richting het zuiden na een heerlijk ontbijt. We moesten nog even langs de glasbak. De weg weer terug naar de route was weer een heftige, maar we werden beloond met een afdaling van twee kilometer met een topsnelheid van boven de 50 km per uur. Beneden gekeken of alles nog aan de fiets zat en verder de route opgepakt. Al snel zijn we weer in Frankrijk. Het lijkt wel of we langs de Moezel aan het fietsen zijn. De stuwtjes en sluisje volgen elkaar wat sneller op. De Maas is nog steeds bevaarbaar. Maar de boten worden wel steeds kleiner. De duwboten zijn veranderd in mini zaakjes. Onderweg stoppen we even voor bakkie met een lekkere baguette met fromage, jambon en salade. Onze bestemming vadaar is Charleville Mézières. De Mézières dat klopt. Het routeboekje gaf aan dat we lang de Maas moesten blijven. Dat hebben we gedaan via een pad dat bijna onbegaanbaar was. Dicht langs het water en eindigend in de achtertuin. We moesten via de oprit weer op de openbare weg komen. In de stad aangekomen kwamen we terecht op een heel groot plein waar een evenement was waar allerlei kraampjes stonden die lokale spullen aanboden. Er was muziek bij in een grote feesttent. Even een terrasje gepikt en genoten van de zon en de biertjes. Daarna naar ons hotel gegaan wat we via Booking.com eerder geregeld hadden. Vandaag geen medelijden met de leeftijd. Johan boven in het stapelbed. Prima plek om even op te frissen en te slapen. Na het douchen kwam ik erachter dat mijn schoenen nog op het vorig adres achtergebleven waren. Even gebeld en ze komen nu via de post naar Oss. Maar nu nog andere schoenen! De stad in geweest en al snel een paar nieuwe gescoord. Probleem opgelost. In de stad een vette hap gegeten met de angst dat hij erg zou opbreken. Nou we hebben het goed verteerd. In het hotel de dag geëvalueerd onder het genot van een paar abdij biertjes en naar bed.

• 09 Mei 2022 - 19:30

Peter:

Loopt lekker heren! Maar ik zie wel erg vaak het woord 'Biertjes' langskomen......
    Volgens mij komen jullie een paar kilo aan en zal de lever het ook zwaar krijgen de komende tijd!
    Bon Voyage en zuip ze ;-)

• 12 Mei 2022 - 06:52

Nine En Maud:

Prachtige omgeving! Moet heerlijk zijn om daar doorheen te fietsen.
    Heel veel plezier morgen!

Radlers

Fietstocht naar Praag. Het gaat er weer van komen. Wij vertrekken volgende week naar Tjechië. Wie zijn wij? Het is precies 12 jaar (30 april 2006 koninginnedag) dat Johan en Theo vertrokken naar Santiago de Compostella. In plaats van met zijn tweeën gaan we nu met z'n drieën. We hebben een ervaren navigator gezocht en gevonden, namelijk Bert. Het is de bedoeling dat wij volgende week vrijdag, 27 april op Koningsdag voor een tocht van 1200 km vertrekken. In Tjechië woont neef Rob met zijn vrouw en kinderen in het plaatsje Humpolec. We vertrekken vrijdagochtend om 9:00 uur vanaf hetzelfde vertrekpunt als 12 jaar geleden n.l. onder de brug in Ravenstein. We proberen tussen 80 en 100 km per dag te fietsen. Enkele plaatsen op onze route zijn Nijmegen, Hamm, Paderborn, Münden, Coburg, Bayreuth de grens over bij Cheb en dan via Plzen naar Humpolec. Onze bedoeling is om op donderdag 10 mei in Humpolec te arriveren. Daar blijven we enkele dagen, daarna sluiten we af in Praag. Via deze site willen we jullie op de hoogte houden van onze avonturen. We hebben er zin in, nog even wat zaakjes regelen en dan in de pedalen. Jullie reacties zijn van harte welkom en zullen een stimulans zijn in onze moeilijke dagen.......... (als die er zijn). Groeten, De Radlers