Van Rijckholt naar Andenne - Reisverslag uit Andenne, België van Radlers - WaarBenJij.nu Van Rijckholt naar Andenne - Reisverslag uit Andenne, België van Radlers - WaarBenJij.nu

Van Rijckholt naar Andenne

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Radlers

05 Mei 2022 | België, Andenne

We hebben goed geslapen, maar we waren allebei ons lepeltje kwijt. We hebben er niet meer naar gezocht, maar misschien dat Lilian ze nog vindt. Na een heerlijk ontbijt zijn we op de fiets gestapt richting België. De grens waren we al snel over. Dat was meteen aan het navigeren te merken. We zaten binnen een paar minuten op een hoofdweg. Dat voelt niet goed en via een trap bij het eerste viaduct de weg verlaten. Lang een kanaal richting Liege gereden. Jongens wat ligt hier nog een hoop oud ijzer te drijven. Ik zou er een kiloprijs van maken. Aangekomen in Luik begint er een speurtocht die veel van het improvisatie vermogen vraagt. Het is een grote bouwput waar je nergens door kunt. Het is tussen hekjes door inritten van betoncentrales in en weer terug. Maar het is ons gelukt. We zijn langs een hoop vergane glorie gekomen. De Maas was in geen velden of wegen te bekennen. Geprobeerd om ergens te lunchen, maar toen we zagen wat er in de vitrine lag hebben we maar bedankt. Worstjes die mogelijk de hele ochtend al op de bakplaat lagen. Alleen een bakkie koffie gedaan en door om snel uit Luik te komen, want Johan was er helemaal klaar mee. Na een lekker bakkie en een baguette met filet american was hij er snel weer bovenop. Na Luik zijn we in de mooie natuur terecht gekomen en hebben de hectiek achter ons gelaten. Na een tocht van 75 km zijn we aangekomen in Andenne bij de familie Boulanger (Bakkertje), want daar moeten we het van hebben. Een groot huis waar vandaag Bert een eigen kamer heeft en Theo en Johan het bed delen. Verder geen details. In het dorp/stad heerlijk gegeten bij eethuis Barcelona en snel terug want Feijenoord staat op punt van beginnen voor de twee Feijenoord fans. In de bank gedoken. De spanning is 90 minuten om te snijden. Doelpuntloze wedstrijd, met als resultaat Feijenoord door naar de finale. Even nog wat nagekaart en richting bed.

Weltrusten.

• 06 Mei 2022 - 21:47

René Van Boekel:

Luik is een moeilijke stad om uit te komen, dat probleem hebben wij daar ook ooit gehad. Gelukkig is het jullie gelukt en heeft Feyenoord weer historie geschreven en dat maakte natuurlijk alles goed. Nu 25 mei de finale, appeltje eitje toch want jullie fietsen elke dag een finale. Nog veel fietsplezier en succes.

• 07 Mei 2022 - 10:41

Maria Geert Wittenberg:

Beste Theo, Johan en Bert, weer erg leuk om jullie verslagen te lezen.
    Knap hoe jullie iedere keer de hobbels nemen en toch weer wat te eten / drinken vinden en een leuke slaapplaats.
    Knap hoor, petje af...
    Nog veel fietsplezier en geniet ervan.
    Wij hebben afgelopen week weer een vervolg van de LF1 kustroute gefiets vanaf Egmond aan zee, Den helder, via de Afsluitdijk ( met de fietsbus ) deze is nog niet toegankelijk voor de fiets, Harlingen naar Dokkum, toen een gedeelte Elfsteden route, die was erg mooi richting Leeuwarden en toen de fiets in de trein weer richting Schaijk
    Prachtig in Friesland, over de dijk fietsen zo over de Waddenzee uitkijken en het Eiland Ameland zien liggen.
    Succes Radlers.

Radlers

Fietstocht naar Praag. Het gaat er weer van komen. Wij vertrekken volgende week naar Tjechië. Wie zijn wij? Het is precies 12 jaar (30 april 2006 koninginnedag) dat Johan en Theo vertrokken naar Santiago de Compostella. In plaats van met zijn tweeën gaan we nu met z'n drieën. We hebben een ervaren navigator gezocht en gevonden, namelijk Bert. Het is de bedoeling dat wij volgende week vrijdag, 27 april op Koningsdag voor een tocht van 1200 km vertrekken. In Tjechië woont neef Rob met zijn vrouw en kinderen in het plaatsje Humpolec. We vertrekken vrijdagochtend om 9:00 uur vanaf hetzelfde vertrekpunt als 12 jaar geleden n.l. onder de brug in Ravenstein. We proberen tussen 80 en 100 km per dag te fietsen. Enkele plaatsen op onze route zijn Nijmegen, Hamm, Paderborn, Münden, Coburg, Bayreuth de grens over bij Cheb en dan via Plzen naar Humpolec. Onze bedoeling is om op donderdag 10 mei in Humpolec te arriveren. Daar blijven we enkele dagen, daarna sluiten we af in Praag. Via deze site willen we jullie op de hoogte houden van onze avonturen. We hebben er zin in, nog even wat zaakjes regelen en dan in de pedalen. Jullie reacties zijn van harte welkom en zullen een stimulans zijn in onze moeilijke dagen.......... (als die er zijn). Groeten, De Radlers