Van Velden naar Rijckholt - Reisverslag uit Rijckholt, Nederland van Radlers - WaarBenJij.nu Van Velden naar Rijckholt - Reisverslag uit Rijckholt, Nederland van Radlers - WaarBenJij.nu

Van Velden naar Rijckholt

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Radlers

04 Mei 2022 | Nederland, Rijckholt

Jan en Annie hadden ons verwend met een lekker ontbijt. Spullen gepakt en om 8:45 op de fiets gestapt richting Rijckholt. Het weer is ons weer goed gezind. Via Venlo en Roermond rijden we naar het Zuiden. In Roermond lang Bakker Bart voor een lekker hartig broodje met koffie. Deze keer hebben we ons fruithapje in Urmond genomen. Niet bij de bakker, maar bij de Jumbo. Bananen en voor Johan een bakje fruityoghurt. Via de Belgische kant lang de Maas gereden naar Thorn het mooie witte stadje. Onderweg zien we allerlei projecten waar hard gewerkt wordt aan extra gebieden voor waterberging en dijkverzwaring. In Maaseik even door het centrum getrapt en via het smalste stuk van Nederland richting Maastricht gereden. Hier even naar de collega’s gezwaaid. Nog een klein stukje door naar Rijckholt. Om 17:00 aangekomen bij Henk en Lilian. Daar worden we hartelijke ontvangen met een heerlijke Erdinger 0,5. Even bijkomen van onze inspanning van 120 km. Lilian had heerlijk gekookt en we hebben ons tegoed gedaan aan al het lekkers. En ja hoor……..we hebben weer ons fruithapje gehad. Samen de halve finale gekeken tussen Real en City. Hoe bestaat het dat City dat nog weg gaf met de haven in zicht. Even de dag geëvalueerd en richting bed. Vandaag is opstelling Johan op zolder en Theo en Bert lepeltje lepeltje.

• 05 Mei 2022 - 17:04

Peter:

Löffeltje-Löffeltje is altijd gezellig!!!

• 06 Mei 2022 - 16:33

Stephan:

Goh Bert, de voorbereiding in Nederland is perfect. Goede slaap- en eetadressen . Op naar België!

Radlers

Fietstocht naar Praag. Het gaat er weer van komen. Wij vertrekken volgende week naar Tjechië. Wie zijn wij? Het is precies 12 jaar (30 april 2006 koninginnedag) dat Johan en Theo vertrokken naar Santiago de Compostella. In plaats van met zijn tweeën gaan we nu met z'n drieën. We hebben een ervaren navigator gezocht en gevonden, namelijk Bert. Het is de bedoeling dat wij volgende week vrijdag, 27 april op Koningsdag voor een tocht van 1200 km vertrekken. In Tjechië woont neef Rob met zijn vrouw en kinderen in het plaatsje Humpolec. We vertrekken vrijdagochtend om 9:00 uur vanaf hetzelfde vertrekpunt als 12 jaar geleden n.l. onder de brug in Ravenstein. We proberen tussen 80 en 100 km per dag te fietsen. Enkele plaatsen op onze route zijn Nijmegen, Hamm, Paderborn, Münden, Coburg, Bayreuth de grens over bij Cheb en dan via Plzen naar Humpolec. Onze bedoeling is om op donderdag 10 mei in Humpolec te arriveren. Daar blijven we enkele dagen, daarna sluiten we af in Praag. Via deze site willen we jullie op de hoogte houden van onze avonturen. We hebben er zin in, nog even wat zaakjes regelen en dan in de pedalen. Jullie reacties zijn van harte welkom en zullen een stimulans zijn in onze moeilijke dagen.......... (als die er zijn). Groeten, De Radlers