Van Nancy naar Metz - Reisverslag uit Metz, Frankrijk van Radlers - WaarBenJij.nu Van Nancy naar Metz - Reisverslag uit Metz, Frankrijk van Radlers - WaarBenJij.nu

Van Nancy naar Metz

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Radlers

14 Mei 2022 | Frankrijk, Metz

Goeiemorgen,

Nou de batterij zit nog in het Orange. We moesten kiezen tussen 3 kwaden. Raam open en herrie van de straat, airco aan en herrie van dat ding en wat ook een mega droge keel opleverde (of andere oorzaak) en alles dicht en uit, zodat het bloddy hot werd. De laatste gekozen. We hadden geen wekker gezet, maar waren erg vroeg wakker. Vandaag staat er een rit gepland over vlak terrein langs de Moezel naar Metz. Onze eindbestemming. Gisteren al een hotel geboekt in het centrum van Metz. Om 9:00 uur zitten we op de fiets voor de laatste 75 km. We rijden langs een aantal mooie gebouwen de stad uit. Nu niet het kanaal gekozen, maar de route langs de Moesel. Onderweg rijden we afwisselend langs de Moesel en het kanaal wat er parallel aan ligt. Onderweg zien we op verschillende ondiepe plekken grote vissen spartelen en hebben het vermoeden dat het zalmen zijn. Even gegoogeld en het zou kunnen. Om half drie komen we aan in Metz. Onze missie is volbracht. Op dat moment komt mijn stuur los en moeten we het vastzetten. Dit hadden we onderweg niet moeten hebben. Dan was het mogelijk anders afgelopen. We rijden richting ons hotel. Dit blijkt pal tegenover het station te liggen, waar we morgenvroeg moeten opstappen. Dit kan geen toeval meer zijn. Een prachtig monumentaal gebouw. Het hotel doet haar naam geen eer aan, maar we zijn snel tevreden, al hebben we vraagteken of vannacht de batterij nog wel uit het rood zal komen. Maar goed, dan maar morgen in de trein uitslapen. Na de douche lopen we de stad in, maar het haalt het niet bij onze ervaring in Nancy. We merken dat de fut er behoorlijk uit is en na wat in de binnenstad rondgelopen te hebben om souvenirs te scoren en enkele terrasjes gepikt te hebben, zoeken we een plek om te eten. Onderweg komen we lang een uitdagende plek, waar je overheen kunt lopen, maar op diverse plekken spuit plotseling water uit de grond. Theo neemt de uitdaging aan. Je raad het al……..!!! Zeik nat richting het restaurant. We moeten op tijd richting onze hotelkamer om het Eurosongvestival te kijken en de verrichtingen van S10. Nou binnen een half uur vallen de luiken van Johan en Theo dicht. Ik hou het nog even langer vol, maar de uitslag hebben we niet mee meegekregen. Het raam staat open, maar het is een tering herrie.

Weltrusten, maar niet heus .........pffffffff

Radlers

Fietstocht naar Praag. Het gaat er weer van komen. Wij vertrekken volgende week naar Tjechië. Wie zijn wij? Het is precies 12 jaar (30 april 2006 koninginnedag) dat Johan en Theo vertrokken naar Santiago de Compostella. In plaats van met zijn tweeën gaan we nu met z'n drieën. We hebben een ervaren navigator gezocht en gevonden, namelijk Bert. Het is de bedoeling dat wij volgende week vrijdag, 27 april op Koningsdag voor een tocht van 1200 km vertrekken. In Tjechië woont neef Rob met zijn vrouw en kinderen in het plaatsje Humpolec. We vertrekken vrijdagochtend om 9:00 uur vanaf hetzelfde vertrekpunt als 12 jaar geleden n.l. onder de brug in Ravenstein. We proberen tussen 80 en 100 km per dag te fietsen. Enkele plaatsen op onze route zijn Nijmegen, Hamm, Paderborn, Münden, Coburg, Bayreuth de grens over bij Cheb en dan via Plzen naar Humpolec. Onze bedoeling is om op donderdag 10 mei in Humpolec te arriveren. Daar blijven we enkele dagen, daarna sluiten we af in Praag. Via deze site willen we jullie op de hoogte houden van onze avonturen. We hebben er zin in, nog even wat zaakjes regelen en dan in de pedalen. Jullie reacties zijn van harte welkom en zullen een stimulans zijn in onze moeilijke dagen.......... (als die er zijn). Groeten, De Radlers

Actief sinds 17 April 2018