Van Neufchâteau naar Langres - Reisverslag uit Langres, Frankrijk van Radlers - WaarBenJij.nu Van Neufchâteau naar Langres - Reisverslag uit Langres, Frankrijk van Radlers - WaarBenJij.nu

Van Neufchâteau naar Langres

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Radlers

10 Mei 2022 | Frankrijk, Langres

Goeiemorgen,

Ja dus, veel te heet geweest vannacht en niet erg uitgerust. Het duurt even om op gang te komen, maar als we er eenmaal uit zijn is het spullen pakken en richting ontbijt. Ziet er prima uit voor de prijs en we kapen de bananen mee en nog een stuk brood voor onderweg. Om 8:00 zitten we op de fiets en vandaag moet ons hoogtepunt van onze reis worden. De bron van de Maas ligt op ongeveer 60 km. We zijn de stad goed wel uit of we stuiten op een beklimming van een half uur. Dat voorspeld voor vandaag niet veel goeds. De afdaling was 3 minuten. We komen door mooie valleien met oude dorpjes. De Maas is in geen velden of wegen te bekennen. Het is een gebied waar de tijd heeft stil gestaan. Hier en daar een wat groter stadje waar een bakker en een café is. We hebben gisteren de ervaring opgedaan dat je meteen moet stoppen, want verderop weet je niet of er nog wat te koop is. Om 11:45 komen we langs een gelegenheid en grijpen meteen onze kans. We worden verwend met een mega baguet met kaas, ham en salade waar we de rest van de dag wel genoeg aan hebben. Mooi dat je dat in de middle of nowhere ook treft. We komen steeds dichter bij ons doel en kruisen verschillende keren een stroompje wat de Maas moet zijn. Even een keer de voeten nat gemaakt voor een mooie herinnering. Om 13:45 zijn we er. Je moet opletten anders ben je het voorbij gereden. Een monument in het talud van de weg waar een klein stroompje uit komt. We hebben foto's gemaakt en ons afgevraagd of dit wel opweegt tegen de inspanning die we hebben gedaan. Nou het is niet het monument, maar de reis is ons doel en dat is het dik en dubbel waard. De rest vanaf nu is bonus. We hebben nog 30 km naar Langres voor de boeg over een geaccentueerd terrein en we zijn het zo fris meer. Bult op bult af zien we Langres liggen......... boven op een bult. Na een stevige klim bereiken we het centrum. We ploffen neer op een terras en besluiten geen meter meer te fietsen. Dat houdt in dat we een hotel zoeken op loopafstand. Dat lukt. Even douchen en achterover op bed. Later even nog wat eten en biertje en naar bed. De batterij is leeg. De teller gaf 100 km aan met 1000 hoogte meters.

Weltrusten

• 12 Mei 2022 - 16:23

Albert :

Ha mannen, met het bereiken van het begin is het eindpunt dus in zicht!dat zo'n slootje uiteindelijk een rivier wordt zou je niet verwachten. Geniet er nog van.

• 12 Mei 2022 - 19:00

Henriëtte :

Knap gedaan mannen.
    Laat die Fransen maar eens een plaatje van onze Maas zien.

• 13 Mei 2022 - 13:41

Jannie:

Bestemming gehaald, GEFELICITEERD.

Langres kan aangehinkt worden op de bucket list.
    Chapeau.

Nou mogen jullie de bonuskilometers naar Metz nog maken.

• 13 Mei 2022 - 21:59

Frans V.:

Proficiat; het doel bereikt! Nu weer richting het noorden. Mooi dat de weergoden jullie heel de tocht gunstig gezind zijn. Fiets ze nog even!

Radlers

Fietstocht naar Praag. Het gaat er weer van komen. Wij vertrekken volgende week naar Tjechië. Wie zijn wij? Het is precies 12 jaar (30 april 2006 koninginnedag) dat Johan en Theo vertrokken naar Santiago de Compostella. In plaats van met zijn tweeën gaan we nu met z'n drieën. We hebben een ervaren navigator gezocht en gevonden, namelijk Bert. Het is de bedoeling dat wij volgende week vrijdag, 27 april op Koningsdag voor een tocht van 1200 km vertrekken. In Tjechië woont neef Rob met zijn vrouw en kinderen in het plaatsje Humpolec. We vertrekken vrijdagochtend om 9:00 uur vanaf hetzelfde vertrekpunt als 12 jaar geleden n.l. onder de brug in Ravenstein. We proberen tussen 80 en 100 km per dag te fietsen. Enkele plaatsen op onze route zijn Nijmegen, Hamm, Paderborn, Münden, Coburg, Bayreuth de grens over bij Cheb en dan via Plzen naar Humpolec. Onze bedoeling is om op donderdag 10 mei in Humpolec te arriveren. Daar blijven we enkele dagen, daarna sluiten we af in Praag. Via deze site willen we jullie op de hoogte houden van onze avonturen. We hebben er zin in, nog even wat zaakjes regelen en dan in de pedalen. Jullie reacties zijn van harte welkom en zullen een stimulans zijn in onze moeilijke dagen.......... (als die er zijn). Groeten, De Radlers

Actief sinds 17 April 2018