Weer thuis. - Reisverslag uit Berghem, Nederland van Radlers - WaarBenJij.nu Weer thuis. - Reisverslag uit Berghem, Nederland van Radlers - WaarBenJij.nu

Weer thuis.

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Radlers

14 Mei 2018 | Nederland, Berghem

Nadat wij zaterdag het prachtige Praag hadden bezocht, zijn wij zondagmorgen 09.00 uur met het vliegtuig in 1,5 uur huiswaarts gevlogen.
Vannacht weer heerlijk geslapen in ons eigen bed. Het is tijd de balans op te maken:

-het was een prachtige fietstocht;
-wij hebben prima fietsweer gehad;
-wij hebben veel moeten klimmen, met veel onverharde paden;
-hiertegenover staat dat wij ook veel gedaald hebben;
-er waren mooie overnachtingsplaatsen;
-er was een erbarmelijk slechte overnachtingsplaats (das spülhaus);
-wij hebben goed gegeten en goed gedronken;
-de fietsen hebben zich uitstekend gehouden, dank aan de mecaniciens;
-wij hebben gelachen en moeten afzien;
-wij waren alle drie aan elkaar gewaagd, ieder had zijn eigen inbreng, hierdoor waren wij een uitgebalanceerd team;
wij kregen een warm ontvangst in Humpolec bij Rob, Romana, Mattia en Sam;
-om de stad Praag goed te bezichtigen hebben wij te weinig tijd genomen;
-het doel een kop koffie en een pivo drinken bij Rob en Romana hebben wij gehaald;
Kort samen gevat: het waren twee fantastische weken.

Dit is ons laatste bericht, dank dat jullie ons gevolgd hebben.

vriendelijke groet; Johan, Bert. Theo.

• 14 Mei 2018 - 12:10

Henriëtte :

Gefeliciteerd met het behaalde doel. Fijn om op deze manier een beetje mee te reizen met jullie. (Lekker achterop)

Nu toe aan vakantie.

Gr.Henriëtte

• 14 Mei 2018 - 12:24

Gerald:

Mannen,
    Een ferme prestatie effe op de fiets naar Praag!
    Leuk om jullie tocht te hebben gevolgd.

Groet Gerald

• 14 Mei 2018 - 12:32

Stephan:

Heren,

Misschien een tip voor de volgende keer.

Met de WATERfiets naar Engeland:)

groet
    Stephan

• 14 Mei 2018 - 13:36

Peter:

Al met al een geweldige fietsvakantie dus. En daar ging het om. Op naar de volgende vakantie want Bert kennende ziet die al in de pen. Nogmaals top gedaan mannen!!!

• 14 Mei 2018 - 19:09

Rob:

Hallo Mannen, dat is toch een groot verschil als de reis het doel op zich is en 14 dagen, zweet, gelach, gefoeter, herinneringen en ervaringen oplevert, of dat de reis alllen bedoeld is om van A naar B te komen en dan maar 1,5uur kost. Goed om te horen en te lezen dat jullie meer van het het traditionele reizen op eigen (been-)kracht zijn. Een sportieve prestatie waarvoor nogmaals Chapeau!
    We waren blij om te zien om jullie heelhuids en in een goed humeur aankwamen en de benen eindelijk konden strekken. De deur staat altijd weer open voor een volgende keer (mag ook met een ander vervoersmiddel zijn), mochten jullie het mooie Praag eens uitgebreider willen gaan bekijken. De fiets kan dan gebruikt worden voor ritten in de omgeving, hoeft niet al te wild.-)

Hartelijke groeten uit Humpolec

Rob, Romana, Maffia en Sam

• 14 Mei 2018 - 19:33

Mart:

Beste Radlers,

Met genoegen jullie verslag gelezen over de fietstocht naar Praag. Het ziet er echt luek, sportief en erg gezellig uit. Fantastisch! Toch wil ik jullie deelgenoot maken over mijn twijfels. In tijden waarin fakenews heel gewoon geworden is vraag ik mij af waar zo´n reisverslag te koop is. Nepfietstocht.com?
    want zeg nou eerlijk wie gaat er in godsnaam met de fiets naar Praag, veel tegenwind en 10% stijgingspercentage overwinnen en dan ook nog lachend wippen onderweg.. Veel bier en schnitzels naar binnen werken en dan de volgende dag weer op de fiets. Ja, ja dat moet ik dan ook nog geloven. Echt nie!!!!
    Wie doet dat nou bij zijn volle verstand?

Mocht ik echter ten onrechte jullie verhaal in twijfel getrokken hebben dan spijt me dit ten zeerste en bied ik hierbij mijn excuses aan en bovendien mijn bewondering uitspreken en die grote pet voor jullie afnemen!!!
    en meldt me bij deze af voor de volgende tocht.

• 15 Mei 2018 - 21:02

Lilian En Henk Koetje:

Nou mannen wij vinden het een hele mooie prestatie en hebben respect voor jullie !!! Top

• 15 Juni 2018 - 18:39

Gerard:

gevonden

hartstikke tof

Radlers

Fietstocht naar Praag. Het gaat er weer van komen. Wij vertrekken volgende week naar Tjechië. Wie zijn wij? Het is precies 12 jaar (30 april 2006 koninginnedag) dat Johan en Theo vertrokken naar Santiago de Compostella. In plaats van met zijn tweeën gaan we nu met z'n drieën. We hebben een ervaren navigator gezocht en gevonden, namelijk Bert. Het is de bedoeling dat wij volgende week vrijdag, 27 april op Koningsdag voor een tocht van 1200 km vertrekken. In Tjechië woont neef Rob met zijn vrouw en kinderen in het plaatsje Humpolec. We vertrekken vrijdagochtend om 9:00 uur vanaf hetzelfde vertrekpunt als 12 jaar geleden n.l. onder de brug in Ravenstein. We proberen tussen 80 en 100 km per dag te fietsen. Enkele plaatsen op onze route zijn Nijmegen, Hamm, Paderborn, Münden, Coburg, Bayreuth de grens over bij Cheb en dan via Plzen naar Humpolec. Onze bedoeling is om op donderdag 10 mei in Humpolec te arriveren. Daar blijven we enkele dagen, daarna sluiten we af in Praag. Via deze site willen we jullie op de hoogte houden van onze avonturen. We hebben er zin in, nog even wat zaakjes regelen en dan in de pedalen. Jullie reacties zijn van harte welkom en zullen een stimulans zijn in onze moeilijke dagen.......... (als die er zijn). Groeten, De Radlers

Actief sinds 17 April 2018