De Bourgondiërs 5 mei - Reisverslag uit Coburg, Duitsland van Radlers - WaarBenJij.nu De Bourgondiërs 5 mei - Reisverslag uit Coburg, Duitsland van Radlers - WaarBenJij.nu

De Bourgondiërs 5 mei

Door: Bert & Theo

Blijf op de hoogte en volg Radlers

06 Mei 2018 | Duitsland, Coburg

Aangekomen op het adres ( Goldene Sonne) even buiten Coburg in het plaatsje Creidlitser dat Bert gevonden had via Google moet er onderhandeld worden over de prijs.
De uitstraling en naam had veel weg van een Chinees. De onderhandelingen zorgde ervoor dat we met zijn drieën op een kamer konden slapen. Bert op de sofa. Toen we binnenkwamen bleek het helemaal geen Chinees te zijn, maar echt Duits Gasthof. We kregen de Schmetterlingenzimmer aangeboden.
We zijn hier blijven eten. We hadden veel honger en besloten om een grote portie te nemen. Dat hebben we geweten..... We hebben onze uiterste best gedaan om alles te verorberen, maar is niet gelukt. Dit is ons nu al vaker overkomen. Onze indruk om straks afgetraind terug te komen hebben we onze bedenkingen bij. Ook de combinatie met al die halve liters zal er ook geen goed aan doen. De Frühstucken zijn echt Duits en dragen ook een en ander bij. Het geeft geen gevolg voor onze prestatie om dagelijks de 100 km vol te maken.
We zijn hier om 8:20 uur weer vertrokken richting Bishofsgrün. Voor ons tot nu toe de zwaarste etappe, met een afsluitende klim van 45 min. In totaal hebben we vandaag 9 km geklommen. Op dit moment rijden we in het Fichtelgebergte op de grens van Duitsland en Tsjechië.

• 06 Mei 2018 - 21:35

Rob:

De grens over is klimmen, daarna wordt het weer wat afdalen.-) Mooi tempo mannen. Top

• 07 Mei 2018 - 08:28

Peter:

Hahaha, ja mannen, Deutsche keuken staat bekend om zijn hoeveelheid. Jullie kunnen dalik thuis ook nog aftrainen. Bertje, je had beter bij dat Fraulein kunnen pitten als op de sofa....
    Aan het plezier zal het in ieder geval niet liggen mannen. Goed bezig, keep on biking!!!

• 07 Mei 2018 - 09:43

Jeanne:

Leuk petje Johan!!!

Radlers

Fietstocht naar Praag. Het gaat er weer van komen. Wij vertrekken volgende week naar Tjechië. Wie zijn wij? Het is precies 12 jaar (30 april 2006 koninginnedag) dat Johan en Theo vertrokken naar Santiago de Compostella. In plaats van met zijn tweeën gaan we nu met z'n drieën. We hebben een ervaren navigator gezocht en gevonden, namelijk Bert. Het is de bedoeling dat wij volgende week vrijdag, 27 april op Koningsdag voor een tocht van 1200 km vertrekken. In Tjechië woont neef Rob met zijn vrouw en kinderen in het plaatsje Humpolec. We vertrekken vrijdagochtend om 9:00 uur vanaf hetzelfde vertrekpunt als 12 jaar geleden n.l. onder de brug in Ravenstein. We proberen tussen 80 en 100 km per dag te fietsen. Enkele plaatsen op onze route zijn Nijmegen, Hamm, Paderborn, Münden, Coburg, Bayreuth de grens over bij Cheb en dan via Plzen naar Humpolec. Onze bedoeling is om op donderdag 10 mei in Humpolec te arriveren. Daar blijven we enkele dagen, daarna sluiten we af in Praag. Via deze site willen we jullie op de hoogte houden van onze avonturen. We hebben er zin in, nog even wat zaakjes regelen en dan in de pedalen. Jullie reacties zijn van harte welkom en zullen een stimulans zijn in onze moeilijke dagen.......... (als die er zijn). Groeten, De Radlers

Actief sinds 17 April 2018