Over de muur over het ijzeren gordijn - Reisverslag uit Eisenach, Duitsland van Radlers - WaarBenJij.nu Over de muur over het ijzeren gordijn - Reisverslag uit Eisenach, Duitsland van Radlers - WaarBenJij.nu

Over de muur over het ijzeren gordijn

Door: Bert en Theo

Blijf op de hoogte en volg Radlers

03 Mei 2018 | Duitsland, Eisenach

Gistermorgen in Witzenhausen na een prima ontbijt vertrokken richting het oosten. De wind is gaan liggen, maar de eigenaresse gaf aan dat om 6 uur 1 graad Celsius was. De route gaat links en rechts van de muur en de ene keer kopen we onze broodjes in West en de andere keer in Oost. De natuur is prachtig en wisselde af met vergezichten over de dalen en dan weer met veel bosgebied. De hellingen worden steiler, maar we krijgen steeds spieropbouw.
Om 3 uur zijn we aangekomen in Eisenach. Daar eerst een terrasje gepikt en met behulp van de serveerster een pension (jeugdherberg) gevonden. Deze stond nog op de Bucket_list. Op zolder een plaats gekregen waar 3 stapelbedden stonden Allemaal de onderste genomen en ook even de was gedaan, want we worden behoorlijk stoffig over al de onverharde wegen en bospaden. Deze keer niet de gebruikelijke schnitzel, maar naar de Chinees. Combinatie van buffet en wok. Heerlijk gegeten en de dag weer goed afgesloten.

• 03 Mei 2018 - 23:04

John, Ilse En Xavi:

Mooi dat jullie zo genieten. Veel succes en plezier nog!

• 04 Mei 2018 - 14:27

Nine En Maud:

Een wasmachine?? Pfff, amateurs :D

Groetjes,

Nine en Maud

Radlers

Fietstocht naar Praag. Het gaat er weer van komen. Wij vertrekken volgende week naar Tjechië. Wie zijn wij? Het is precies 12 jaar (30 april 2006 koninginnedag) dat Johan en Theo vertrokken naar Santiago de Compostella. In plaats van met zijn tweeën gaan we nu met z'n drieën. We hebben een ervaren navigator gezocht en gevonden, namelijk Bert. Het is de bedoeling dat wij volgende week vrijdag, 27 april op Koningsdag voor een tocht van 1200 km vertrekken. In Tjechië woont neef Rob met zijn vrouw en kinderen in het plaatsje Humpolec. We vertrekken vrijdagochtend om 9:00 uur vanaf hetzelfde vertrekpunt als 12 jaar geleden n.l. onder de brug in Ravenstein. We proberen tussen 80 en 100 km per dag te fietsen. Enkele plaatsen op onze route zijn Nijmegen, Hamm, Paderborn, Münden, Coburg, Bayreuth de grens over bij Cheb en dan via Plzen naar Humpolec. Onze bedoeling is om op donderdag 10 mei in Humpolec te arriveren. Daar blijven we enkele dagen, daarna sluiten we af in Praag. Via deze site willen we jullie op de hoogte houden van onze avonturen. We hebben er zin in, nog even wat zaakjes regelen en dan in de pedalen. Jullie reacties zijn van harte welkom en zullen een stimulans zijn in onze moeilijke dagen.......... (als die er zijn). Groeten, De Radlers

Actief sinds 17 April 2018