Ochtendetappe Famos - Reisverslag uit Witzenhausen, Duitsland van Radlers - WaarBenJij.nu Ochtendetappe Famos - Reisverslag uit Witzenhausen, Duitsland van Radlers - WaarBenJij.nu

Ochtendetappe Famos

Door: Theo en Bert

Blijf op de hoogte en volg Radlers

01 Mei 2018 | Duitsland, Witzenhausen

Na een goede nachtrust in het uitstekend pension zijn we compleet verrast met een ****** ontbijt. Doggybag was niet mogelijk, anders hadden we het zeker gedaan. Na een koude start om 8:15 uur zijn we richting Hann. Münden gefietst. Binnen 5 km kwam de eerste hobbel en was de kou uit de lucht. Na de Rijn, Lippe, Diemel en Weser hebben we vandaag de Werra gevolgd. Met bijna de gehele dag de wind in de rug zijn we goed op kunnen schieten. Onderweg even de sfeer van de 1 mei feesten opgepikt. In het dorpshuis zat een fanfare te spelen en hebben een aantal Polka's over ons heen gekregen. Tevens onze eerst Bockwurst genuttigd.
Onderweg bij het oversteken van de Werra met een handbediend pontje bestond de gehele passagierslijst uit 9 Hollanders waaronder een echtpaar uit Oss met een tandem allemaal op weg naar Praag. Inmiddels aangekomen in Witzenhausen om na een uurtje zoeken uiteindelijk een hotel gevonden te hebben. Even een bezoekje gebracht aan brauhaus en daar ook meteen gegeten. Fysiek geen problemen en morgen verder.

• 02 Mei 2018 - 08:07

Nico:

Bij het lezen van de reisverslagen van jullie krijg ik ook elke dag een vakantiegevoel. Eten, drinken, muziek en een mooie omgeving zijn de goede ingredienten. Ook het weer en de juiste wind is belangrijk.
    Een prettige en mooie fietsdag toegewenst.

Groetjes,

Nico

• 02 Mei 2018 - 08:51

Boy:

Gaat voorspoedig! Vanmiddag kom ik een paar dagen een stukje jullie kant op, maar dan wel met de auto..

Groeten, Boy.

• 02 Mei 2018 - 09:14

Jeanine:

Ga zo door heren! Ik ben trots op jullie en in het bijzonder op mijn schoonvader Johan! Groetjes uit Den Bosch

• 03 Mei 2018 - 18:59

Willemien:

dat ontbijt(je) ziet er inderdaad voortreffelijk uit.
    en bij die onvervalste egellander muzik zal jou ongetwijfeld nog de Edelweisskapel door je hoofd gespookt hebben, Theo. Herinneringen aan Maasbommel.
    Geniet samen verder van jullie mooie reis!
    Groetjes,
    Antoon en Willemien.

• 04 Mei 2018 - 14:25

Nine En Maud:

Pas op voor Nederlanders! Er heerst een soort hardnekkig bondgenootschap tussen Nederlanders onderling in het buitenland. Misschien kom je er de hele vakantie niet meer vanaf! :P
    Maar goed, jullie zijn in een nog geen week al halverwege Duitsland, dus zij liggen vast al ver achter jullie!

Een hele fijne reis,

Nine en Maud

Radlers

Fietstocht naar Praag. Het gaat er weer van komen. Wij vertrekken volgende week naar Tjechië. Wie zijn wij? Het is precies 12 jaar (30 april 2006 koninginnedag) dat Johan en Theo vertrokken naar Santiago de Compostella. In plaats van met zijn tweeën gaan we nu met z'n drieën. We hebben een ervaren navigator gezocht en gevonden, namelijk Bert. Het is de bedoeling dat wij volgende week vrijdag, 27 april op Koningsdag voor een tocht van 1200 km vertrekken. In Tjechië woont neef Rob met zijn vrouw en kinderen in het plaatsje Humpolec. We vertrekken vrijdagochtend om 9:00 uur vanaf hetzelfde vertrekpunt als 12 jaar geleden n.l. onder de brug in Ravenstein. We proberen tussen 80 en 100 km per dag te fietsen. Enkele plaatsen op onze route zijn Nijmegen, Hamm, Paderborn, Münden, Coburg, Bayreuth de grens over bij Cheb en dan via Plzen naar Humpolec. Onze bedoeling is om op donderdag 10 mei in Humpolec te arriveren. Daar blijven we enkele dagen, daarna sluiten we af in Praag. Via deze site willen we jullie op de hoogte houden van onze avonturen. We hebben er zin in, nog even wat zaakjes regelen en dan in de pedalen. Jullie reacties zijn van harte welkom en zullen een stimulans zijn in onze moeilijke dagen.......... (als die er zijn). Groeten, De Radlers

Actief sinds 17 April 2018