Avondetappe:camping Fort Oranje Am Baggersee - Reisverslag uit Gescher, Duitsland van Radlers - WaarBenJij.nu Avondetappe:camping Fort Oranje Am Baggersee - Reisverslag uit Gescher, Duitsland van Radlers - WaarBenJij.nu

Avondetappe:camping Fort Oranje Am Baggersee

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Radlers

29 April 2018 | Duitsland, Gescher

Na en heftige discussie hebben wij toch besloten om te kiezen voor die 1200 km.
De eerste overnachting was super.. Een prima Ben, v
Fijne gastheer genaamd Wouter. Een echte Bourgondiër. Wouter zorgde voor een gezellige avond, hij gaf speciaal voor ons een mini concert met Ierse liedjes. Ook Bert gaf nog diverse solo,s weg van Dire Straits. 'S-avonds goed gegeten, nog even gebuurt en toen naar bed.
Na een heel goed ontbijt zijn wij rond 8.45 uur vertrokken voor onze tweede etappe.Wij hadden uitstekend weer, de etappe verliep prima.
Rond middagtijd hebben wij een bakkerijtje opgezocht en gevonden voor een prima lunch. Na 90 km zijn wij een slaapplaats gaan zoeken. Navigator Bert had een camping gevonden. Naar toe gereden, enthousiaste beheerder had wel iets voor die Hollanders. Hij bracht ons naar een tuinhuisje, die Spulhaus . Geen matrassen, geen voorzieningen, niks.
Wij hebben twee ligstoelen langs de weg gevonden, een matras op de kop getikt in de kantine. Heerlijk geslapen.
s,morgens om 6 uur wakker en vertrokken van deze 'mooie ' camping.
Etappe 3 naar Lippstadt.

Gegroet van de Radlers.

• 29 April 2018 - 19:30

Maarten:

Goed om te lezen dat de start voorspoedig is gelopen.
    Veel succes en vooral veel plezier nog!

Groet Maarten

• 29 April 2018 - 20:55

Rutger Nederkoorn:

Haha komen die ligstoelen en dat matras nu mee naar NL of zijn die voor de volgende bewoners van Die Spulhaus? XD

Groetjes Rutger en Katja

• 30 April 2018 - 09:03

Ben:

Leuk, zo'n flinke tocht fietsen dwars door Duitsland.
    Heftige discussies had je eigenlijk van te voren moeten hebben!
    Verder hoop ik dat jullie geen lekke banden krijgen (is altijd vervelend) en blijven lachen. Maar met Bert erbij zal dat zeker lukken.
    Wel heel raar, nee bijzonder, dat je een camping gaat opzoeken terwijl je geen tent bij hebt.
    Succes mannen!

• 30 April 2018 - 11:54

Boy:

Heel veel succes (en plezier natuurlijk)!

Groeten, Boy

• 30 April 2018 - 14:29

Adrie:

Heb je haringen bij voor je tent?

• 30 April 2018 - 17:00

John, Ilse En Xavi:

Hoi heren,
    goed te lezen dat het eerste deel van jullie tocht goed verlopen is.
    Heel veel succes en plezier samen!

• 30 April 2018 - 21:19

Lilian En Henk Koetje:

Leuk jullie reisverslagen weer te kunnen lezen ! De eerste dagen zijn natuurlijk heel belangrijk om elkaar even te leren kennen voor zo'n onderneming !! Heel veel geluk en plezier onderweg mannen !! groetjes

Radlers

Fietstocht naar Praag. Het gaat er weer van komen. Wij vertrekken volgende week naar Tjechië. Wie zijn wij? Het is precies 12 jaar (30 april 2006 koninginnedag) dat Johan en Theo vertrokken naar Santiago de Compostella. In plaats van met zijn tweeën gaan we nu met z'n drieën. We hebben een ervaren navigator gezocht en gevonden, namelijk Bert. Het is de bedoeling dat wij volgende week vrijdag, 27 april op Koningsdag voor een tocht van 1200 km vertrekken. In Tjechië woont neef Rob met zijn vrouw en kinderen in het plaatsje Humpolec. We vertrekken vrijdagochtend om 9:00 uur vanaf hetzelfde vertrekpunt als 12 jaar geleden n.l. onder de brug in Ravenstein. We proberen tussen 80 en 100 km per dag te fietsen. Enkele plaatsen op onze route zijn Nijmegen, Hamm, Paderborn, Münden, Coburg, Bayreuth de grens over bij Cheb en dan via Plzen naar Humpolec. Onze bedoeling is om op donderdag 10 mei in Humpolec te arriveren. Daar blijven we enkele dagen, daarna sluiten we af in Praag. Via deze site willen we jullie op de hoogte houden van onze avonturen. We hebben er zin in, nog even wat zaakjes regelen en dan in de pedalen. Jullie reacties zijn van harte welkom en zullen een stimulans zijn in onze moeilijke dagen.......... (als die er zijn). Groeten, De Radlers

Actief sinds 17 April 2018