Een Pilske in Plzen 8 mei - Reisverslag uit Pilsen, Tsjechische Republiek van Radlers - WaarBenJij.nu Een Pilske in Plzen 8 mei - Reisverslag uit Pilsen, Tsjechische Republiek van Radlers - WaarBenJij.nu

Een Pilske in Plzen 8 mei

Door: Theo en Bert

Blijf op de hoogte en volg Radlers

10 Mei 2018 | Tsjechische Republiek, Pilsen

Na een goed ontbijt in Restaurace Na Farmě in Listany hadden we het idee dat we de zwaarste etappes gehad hadden. Maar niets is minder waar. Na ruim 20 km kwamen we aan in Plzen. Een mooie stad met een nog mooiere naam. We vonden dat we de stad niet zomaar konden passeren zonder er de lokale drank te nuttigen. Dus......... voor onze doen nog er vroeg (10:00) uur hebben we op de markt een Pilske gedronken. Het bleef jammer genoeg bij één pilske, en zijn weer vertrokken. Het routeboekje was niet meer bruikbaar, omdat we vanaf Plzen de richting Humpolec gingen aanhouden en niet meer naar Praag. De rest moest op de navigatie. De navigatie had de instelling van vermijden van snelwegen. Die instelling werd wel erg letterlijk opgepakt. We kregen een echt horrorpad voor de kiezen dat met een mountainbike bijna niet te doen was. Een pad vol met gaten, los liggende stenen, watergleuvenen en stukjes asfald, het was balanceren tussen alle obstakels en daarbij was hij erg stijl. Ondank alle obstakels zijn we heelhuids boven gekomen en maar besloten om verder over een provincialeweg onze route te vervolgen. Omdat wij geen goede kaart hadden en de wegbewijzering slecht was zijn we om 18:00 uur gestopt in het plaatsje Brenice. We waren alle 3 uitgeteld en de Pivo smaakte erg lekker. Zeker als er een 1/2 liter er nog geen Euro kost.

• 10 Mei 2018 - 15:30

Ria & Jos De Groot:

Hallo Radlers,
    De Pivotjes in Tsjechië smaken inderdaad erg goed. Nu geloof ik wel dat ieder pad een horrorpad is na Pivo om 10.00 uur in de morgen ;-)
    Zonder de juiste route is het geen beginnen om hier te fietsen. Gebruiken jullie de gele Tsjechië fietsroutes?
    Groeten Ria & Jos

Radlers

Fietstocht naar Praag. Het gaat er weer van komen. Wij vertrekken volgende week naar Tjechië. Wie zijn wij? Het is precies 12 jaar (30 april 2006 koninginnedag) dat Johan en Theo vertrokken naar Santiago de Compostella. In plaats van met zijn tweeën gaan we nu met z'n drieën. We hebben een ervaren navigator gezocht en gevonden, namelijk Bert. Het is de bedoeling dat wij volgende week vrijdag, 27 april op Koningsdag voor een tocht van 1200 km vertrekken. In Tjechië woont neef Rob met zijn vrouw en kinderen in het plaatsje Humpolec. We vertrekken vrijdagochtend om 9:00 uur vanaf hetzelfde vertrekpunt als 12 jaar geleden n.l. onder de brug in Ravenstein. We proberen tussen 80 en 100 km per dag te fietsen. Enkele plaatsen op onze route zijn Nijmegen, Hamm, Paderborn, Münden, Coburg, Bayreuth de grens over bij Cheb en dan via Plzen naar Humpolec. Onze bedoeling is om op donderdag 10 mei in Humpolec te arriveren. Daar blijven we enkele dagen, daarna sluiten we af in Praag. Via deze site willen we jullie op de hoogte houden van onze avonturen. We hebben er zin in, nog even wat zaakjes regelen en dan in de pedalen. Jullie reacties zijn van harte welkom en zullen een stimulans zijn in onze moeilijke dagen.......... (als die er zijn). Groeten, De Radlers